پرسش و پاسخ سردرد کودکان، سوالات رایج به همراه جواب

در این مقاله دکتر میلاد دودانگه به پرسش های کاربران در خصوص سردرد کودکان در سنین مختلف از 7 سال تا 17 سال پاسخ داده اند.

سردرد کودک 9 ساله

پرسش:پسر 9 ساله ای دارم که می گوید وقتی بچه‌ها در کلاس سر و صدا میکنند سرم درد می‌گیرد. لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ: سردرد میگرنی می‌تواند به دنبال خستگی و سر و صدا در مدرسه ایجاد شود. به او آموزش دهید هنگامی که دچار سردرد می‌شود، به محیط آرام، کم نور و خنک رفته و استراحت کند.

پیشنهاد مطالعه | دکتر میلاد دودانگه در این مقاله دلایل مختلف سردرد در کودکان را بررسی کرده است.

سردرد نوجوان 17 ساله

پرسش: دختر 17 ساله ام وقتی درس می خواند سرش درد می‌گیرد. چه باید بکنیم؟

پاسخ: درس خواندن به تنهایی نمی‌تواند موجب سردرد شود. شاید همراه با درس خواندن استرس و اضطراب در او وجود دارد یا خواب کافی و مناسب ندارد و همین امر باعث سردرد می‌شود. گاهی خستگی چشم هم می‌تواند باعث این سردرد شود. جهت بررسی های بیشتر آزمایشات لازم را برایتان ثبت کردم.

پرسش سردرد کودک 8 ساله

دختر  8 ساله ای دارم که سمت راست سر، بالای ابروهایش درد می‌کند. معمولا هفته ای یک بار حدود یک تا دو ساعت این درد وجود دارد. سوال من این است که علت این درد چیست؟

با توجه به اینکه گفتید که این سردردها هفته ای یک بار تکرار می‌شود و مدت زمان آن معمولا یکی دو ساعت است، محل درد در جلوی سر و یک طرفه است، ما بیشتر به سمت سردرد میگرنی هدایت می شویم. اما به هر حال آزمایشات تکمیلی را برایتان ارسال کردم که بعد از انجام، جواب آنها را در اپلیکیشن مدافون، مجددا برایم ارسال کنید.

پرسش و پاسخ سردرد کودک

سردرد نوجوان 16 ساله

پسری 16 ساله هستم. سردردی دارم که گوشه چشمم درد می‌گیرد و آن قدر زیاد می‌شود که باعث می‌شود استفراغ کنم. پرسش من این است که این چه نوع سردردی است؟

بعضی سردردها چشم را درگیر می‌کند و همراه با ریزش اشک چشم و گرفتگی بینی است که در نوجوانان نیز زیاد دیده میشود. با توجه به توضیحات شما، احتمال وجود سردرد کلاستر (خوشه ای) وجود دارد. اما برای تعیین نوع سردرد، برایتان آزمایشات لازم را ثبت کرده ام. بعد از انجام، جواب آنها را در اپلیکیشن مدافون ارسال فرمایید.

علت سردرد بر اثر بوی عطر

سوال: من و هر دو پسرم با بو کردن عطر، دچار سردرد می شویم. آیا خطرناک است؟

پاسخ پزشک: بوهای تند، ادویه جات و بوی عطر از عوامل مستعد کننده حمله های میگرن هستند. با توجه به موردی که فرمودید، احتمال وجود سردرد میگرنی در شما وجود دارد. سعی کنید در معرض بوهای مختلف، عطر، ادویه جات تند و… قرار نگیرید.

سردرد پسر 7 ساله

پسر 7 ساله ای دارم که صبح که از خواب بیدار می‌شود سردرد دارد. در طی روز خوب می‌شود و هنگامی که می خواهد مشق هایش را بنویسد، دوباره سردرد می‌گیرد. سوال من این است که علت این درد  چیست.

سردردهایی که در ابتدای صبح شدت بیشتری دارد و در طول روز کمتر می‌شود از جمله سردردهایی هستند که نیاز به بررسی بیشتر و رسیدگی دارند. آزمایشات لازم را که برایتان ثبت کرده ام انجام دهید و جواب آنها را اینجا ارسال کنید.

سردرد پسر 10 ساله

پسر 10 ساله ای دارم که شب ها اکثرا سردرد دارد و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شود بهتر ‌شده‌است. لطفا من را راهنمایی کنید.

سردردهایی که با خواب و استراحت بهبود پیدا می‌کند معمولا از نوع سردردهای اولیه (میگرن یا تنشی) هستند که زیاد نگران کننده نیستند.

اگر نیاز به مشاوره با پزشک فوق تخصص درد دارید، بهترین پزشکان آنلاین مغز و اعصاب کودکان، در اپلیکیشن مدافون، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سردرد نوجوان 14 ساله

پسر 14 ساله ای دارم که گاهی سردرد دارد و می گوید که انگار چیزی در سرم تکان میخورد. آیا نیاز به رسیدگی دارد؟

این سردرد و دردهایی که با خم شدن، سرفه و تغییر حالت بدن تغییر می‌کند، نیاز به رسیدگی و بررسی دارند. برایتان آزمایشات لازم را ثبت کردم. جواب آنها را در اپلیکیشن مدافون ارسال کنید.

سردرد در سمت چپ سر نوجوان 15 ساله

گاهی سمت چپ سرم درد می‌گیرد و به  چشمم می زند اما سمت راست سرم دردی ندارد. ام آر آی هم انجام دادم و مشکلی نبود. به نظر شما علت سردرد چیست؟

پاسخ: سردردهایی که یک طرفه هستند، خصوصا اگر ماهیت ضربان دار هم داشته باشند می‌تواند سردرد میگرنی باشد.

سردرد کودک و نوجوان

سردرد همراه با تهوع و استفراغ

دختر 16 ساله ام سردرد می‌گیرد و همراه آن استفراغ هم می‌کند. تشخیص شما چه هست؟

اگر فرزند شما دچار سردرد صبحگاهی همراه با استفراغ و تهوع است، نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد. اما اگر سردرد او معمولا با استراحت و دوری از نور، بهبود می‌یابد و به صورت ضربان دار و کوبنده است از نوع میگرنی است.

سردرد هنگام مطالعه همراه با تاری چشم

دختر 16 ساله ام وقتی درس میخواند، سردرد به همراه تاری در چشم دارد، علت چیست؟

وقتی که سردرد با تغییرات بینایی همراه است، نیاز به بررسی و رسیدگی دارد. آزمایشات تکمیلی را برایتان ارسال کردم. افرادی که سردرد میگرنی دارند، چند دقیقه قبل از شروع درد در سر ممکن است برای مدت کوتاهی اختلالات بینایی پیدا کنند مثلا سایه، حباب یا جرقه های نور ببینند. اما هنگامی که سردرد شروع می‌شود این تغییرات بینایی برطرف می‌شود. 

پرسش و پاسخ سردرد دختر 11 ساله

دختر 11 ساله ام، وقتی سرش را خم می‌کند، می گوید سرش درد می‌گیرد. لطفا راهنمایی کنید.

سردردهایی که با خم شدن، سرفه و زور زدن همراه است سردردهایی هستند که باید حتما به آنها رسیدگی کرد. برایتان MRI نوشتم که بعد از انجام دادن، نتیجه را در اپلیکیشن مدافون ارسال فرمایید.

میگرن در کودک 12 ساله

پزشک برای دختر 12 ساله ام میگرن تشخیص داده است. راه درمان آن چیست؟

میگرن جز سردردهای خوش خیم در کودکان است. هنگامی که حملات میگرن رخ می‌دهد کودک را به محیط آرام، تاریک، خنک و بدون بو منتقل کنید تا استراحت کند. اگر شدت و تعدد دردها به گونه ای است که زندگی و درس خواندن او را مختل کرده است، نیاز به مسکن‌های پیشگیرانه دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 1 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 1

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *