ارتباط غذاهای تند با زخم معده، بواسیر و دل درد

دیدگاه‌های مختلفی درباره غذاهای تند وجود دارد. بعضی افراد این غذاها را مفید و برخی مضر ‌می‌دانند. در وب سایت uchicagomedicine دکتر Edwin McDonald به بررسی اثرات غذاهای تند بر زخم معده، بیماری‌های گوارشی و کاهش وزن پرداخته است. تا انتهای این مقاله از مدافون همراه ما باشید

این مقاله به تایید دکتر نگار اسماعیلی رسیده است.

آیا غذاهای تند مفید هستند؟

بله هستند.اجزای شیمیایی فلفل که طعم تند آن ها را ایجاد می‌کنند موادی هستند که به سلامتی کمک می‌کنند.

فواید غذاهای تند چیست؟

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف خوراکی‌های تند باعث حفظ سلامتی و افزایش طول عمر می‌شود. مطالعات انجام شده در سراسر جهان نشان می‌دهند که مصرف فلفل قرمز تند در افرادی که سیگار نمی‌کشند و الکل مصرف نمی‌کنند، با کاهش خطر مرگ همراه است.

افزایش طول عمر با مصرف غذاهای تُند

آیا مصرف غذاهای تند باعث زخم معده می‌شود؟

شاید عده ای تصور کنند که مصرف غذاهای تند باعث زخم معده می‌شود اما در واقع این طور نیست. مصرف غذاهای تند باعث زخم معده نمی‌شود اما برای کسی که دچار زخم معده است ، می‌تواند تحریک کننده باشد.

شایع‌ترین علت زخم معده، باکتری ای به نام هلیکوباکتر پیلوری است. مصرف دارویی مانند ایبوپروفن هم می‌تواند باعث زخم معده شود.

پیشنهاد مطالعه | اگر می‌خواهید درباره زخم معده، علائم و درمان آن بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید: همه چیز درباره زخم معده

آیا غذای تند باعث ایجاد بواسیر می‌شود؟

غذاهای تند باعث ایجاد بواسیر نمی‌شوند، اما ممکن است شقاق مقعدی را تحریک کنند.

آیا غذاهای تند می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

تحقیقات نشان داده است که غذاهای تند باعث کاهش اشتها و افزایش مصرف انرژی می‌شوند

آیا غذاهای تند باعث درد معده می‌شود؟

اگرچه غذاهای تند باعث ایجاد زخم معده نمی‌شوند، اما می‌توانند باعث دل درد در برخی افراد شوند. تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد غذاهای تند می‌تواند علائم سوء هاضمه و یا برای برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر موجب تشدید علائم شود.

در افراد مبتلا به بیماری التهابی روده (بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو)، غذاهای تند می‌تواند موجب تشدید علائم شود.

سوالات پزشکی درباره غذاهای تند

خانم دکتر آیا درست است که غذای تند باعث زخم معده یا بیماری‌های گوارشی دیگر می‌شود؟

غذاهای تند باعث ایجاد زخم معده نمی‌شوند، اما اگر مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه یا بیماری التهابی روده هستید، مراقب باشید. غذاهای تند باعث ایجاد بواسیر نمی‌شوند، اما در صورت داشتن بواسیر باعث تشدید علائم می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 4 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 5

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *