مزایای کاکائو چیست؟

پودر کاکائو از خرد کردن دانه‌های کاکائو و گرفتن چربی یا کره کاکائو به دست می‌آید. کاکائو می‌تواند در کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و مغز و کنترل قند خون و وزن مفید باشد. در ادامه به بررسی این مزایا پرداخته‌ایم:

مزایای کاکائو برای سلامت

پلی فنول دارد

پلی فنول ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که در میوه ها، سبزیجات، چای، شکلات و شراب وجود دارد. پلی فنول باعت کاهش التهاب، جریان خون بهتر، کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول و قند خون می‌شود. البته فرآوری و حرارت دادن کاکائو می‌تواند باعث از دست دادن این خواص شود.

باعث کاهش فشار خون می‌شود

کاکائو به شکل پودر و یا شکلات تلخ، می‌تواند با بهبود سطوح اکسید نیتریک موجب کاهش فشار خون شود.

پیشنهاد مطالعه | در این مقاله به مزایای دیگری از شکلات تلخ پرداخته‌ایم: مزایای شکلات تلخ برای سلامتی

کاهش خطر حمله قلبی و سکته

از آنجایی که کاکائو غنی از فلاوانول است می‌تواند با بهبود سطح اکسید نیتریک در خون، باعث شل و گشاد شدن شریان ها و رگ‌های خونی می شده و جریان خون را بهبود بخشد.

علاوه بر این، مشخص ‌شده‌است که کاکائو کلسترول «بد» را کاهش می‌دهد، اثر رقیق کننده خون مشابه آسپرین دارد، مقاومت به انسولین و التهاب را کاهش می‌دهد.

بهبود عملکرد مغز

یک تحقیق معتبر نشان داده است که مصرف روزانه کاکائو می‌تواند عملکرد ذهنی را در افراد با و بدون اختلالات ذهنی بهبود بخشد

مصرف کاکائو و سالمندان

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه کاکائوی داغ با افزایش گردش خون در پاها، به سالمندان بالای ۶۰ سال در راه رفتن کمک می‌کند.  

نوشیدن کاکائوی داغ به افراد مسن در راه رفتن کمک می‌کند

این مطالعه بر روی گروهی از شرکت کنندگان بالای ۶۰ سال مبتلا به بیماری عروق محیطی انجام شد که در آن سرخرگ‌ها باریک شده و جریان خون به اعضای بدن را کاهش می‌دهد. ابتلا به این بیماری باعث بروز درد و گرفتگی عضلات پا در هنگام راه رفتن می‌شود.

آن دسته از شرکت کنندگان که به مدت شش ماه روزانه سه لیوان کاکائوی داغ نوشیدند، در تست پیاده‌روی که در پایان این مطالعه انجام شد، نتایج امیدبخشی به دست آوردند. 

محققان بر این باورند که فلاونول‌های موجود در کاکائو از جمله اپی‌کاتچین گردش خون را به ماهیچه ساق پای شرکت کنندگان بهبود بخشیده و به آنها اجازه می‌دهد تا نسبت به همیشه مسافت بیشتری را طی کنند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه کاکائوی داغ با افزایش گردش خون در پاها، به سالمندان بالای ۶۰ سال در راه رفتن کمک می‌کند.  

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 5 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 1

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *