خیانت چیست؟

در این فایل صوتی خانم ندا ملکی، روانشناس درباره خیانت در رابطه توضیح می‌دهد. وی تعریف خیانت و علت خیانت کردن افراد را در این فایل صوتی توضیح می‌دهد. در صورتی که در خصوص خیانت سوال دارید می‌توانید از روانشناس آنلاین در مدافون، مشاوره دریافت کنید.

خیانت چیست؟

ما می‌توانیم خیانت را این طور تعریف کنیم: هر گونه ارتباط متنی، تصویری، جسمی، جنسی و یا حتی مالی با کسی به غیر از همسر خیانت محسوب می‌شود. چرا که این رفتارها پنهانی هست و اگر همسر شخص از آن مطلع شود، احتمالا رابطه به هم می‌ریزد. اینکه کسی بگوید که من که  کاری نکردم، مثلا یک پیام متنی فرستادم، یا دو تا جک فرستادم، باید به این افراد گفت که این نوع کارها هم خیانت است چرا که اگر همسر شخص از آن مطلع شود برای وی تبعاتی دارد.

چرا بعضی افراد در رابطه خیانت می‌کنند؟

چند دلیل برای خیانت کردن افراد وجود دارد که شامل این موارد است:

  1. وقتی مدتی از ازدواج افراد می گذرد، بعضی مسائل روتین می‌شود، روابط عاشقانه اوایل ازدواج کاهش پیدا می‌کند و فرد خیانت کار برای اینکه دوباره بتواند آن روابط اولیه را تجربه کند، به سراغ خیانت می رود.
  2. برای بعضی از افراد رابطه خارج از رابطه زناشویی، هیجان و تنوع دارد. خیلی از افراد هستند که مشکلی با همسر خود ندارند، ناراضی نیستند و فقط برای اینکه آن هیجان و تنوع را تجربه کنند، به خیانت دست می زنند.
  3. خیلی از افراد خیانت می‌کنند چون به آنها خیانت ‌شده‌است که البته این کار اصلا درست نیست اما دلیل فرد خیانتکار این است که چون به من خیانت شده، من هم خیانت می کنم.
  4. بعضی از افراد هم در خانواده ای بزرگ شده اند که شاهد بی وفایی والدین خود بوده اند و این رابطه را سرمشق خود قرار می‌دهند و فکر می‌کنند که پدر و مادرشان کامل ترین افراد روی زمین هستند و ‌ایده‌آل ترین رفتارها را داشته اند. این افراد در واقع رفتار پدر و مادرهای خود را تقلید می‌کنند.
  5. تعارضات و کشمکش های بین والدین، مسائل عاطفی، نگرش نوجوان ها نسبت به ازدواج و… از مسائلی هستند که شخص در بزرگسالی ممکن است آنها را الگو قرار دهد و به طرف مقابل خود در رابطه خیانت کند.
خیانت

آیا می‌توانیم کسی که خیانت کرده است را ببخشیم؟

بخشیدن شخص خیانتکار یک تصمیم شخصی است. این تصمیم به تیپ شخصیتی فرد، محیطی که در آن بزرگ ‌شده‌است، نوع زندگی وی و… بستگی دارد. اما در کل جواب ما به این سوال از نظر روانشناسی این است که بله، چرا نمی‌توانیم کسی که خیانت کرده است را ببخشیم.

همان‌طور که گفته شد بخشش شخص خیانتکار در رابطه، بستگی به تیپ شخصیتی فرد دارد، بعضی از افراد واقعا نمی‌توانند گذشت کنند ولی برخی از افراد می‌توانند چنین گذشتی را در زندگی داشته باشند.

اگر شما هم در رابطه عاطفی خود خیانت را تجربه کرده‌اید، در بخش نظرات، نظر خود را بنویسید.

در این فایل صوتی سحر بهروزیان، روانشناس 10 راهکار برای داشتن زندگی زناشویی بهتر معرفی کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 5 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 1

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «خیانت چیست؟»

  1. درود بر شما
    فردی که خیانت میکنه در زندگی متاسفانه از همه لحاظ خیانت کرده واینکه با ماندن در اون زندگی خودمونو داریم گول میزنیم، پس جدایی بهتر از ماندن با استرس و حال خرابیه. حتی بعد از طلاق هم دیگه یک زندگی عادی نمیشه داشت و اعتماد دیگه وجود نداره به هیچ کیسی به عنوان همراه نمیشه اجازه ورود داد چون وارد زندگی جدید هم بشه مقایسه ها ترس ها دست از سرت برنمیداره، واقعا باید گفت خدا نگذره از این جور افراد چون حق زندگی کردن را برای همیشه ازت میگیره، هر چقدر هم با وسواس و مطالعه یک نفر را انتخاب کنی باز هم خائن از آب در میاد.
    ????????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *