خشکی پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستان مورد آزاردهنده ای می‌باشد. حتی بسیاری از افراد که پوست چرب یا معمولی دارند در فصول سرد سال پوست خشکی پیدا می‌کنند. در بهترین شرایط محیطی مراقبت از پوست موضوع چالش برانگیزی می‌باشد.

ولی در فصل زمستان و پاییز زمانی که هوا سرد شده و رطوبت هوا پایین می‌آید، مرطوب نگاه داشتن پوست بسیار سخت تر می‌شود. ما در این مقاله نکاتی کاربردی برای مراقبت از پوست و مرطوب نگاه داشتن آن خدمتتان ارائه می‌دهیم. به این ترتیب از ترک خوردگی و خارش پوست پیشگیری می‌شود. این مقاله توسط دکتر بنفشه تمیزی فر، متخصص پوست و مو تهیه ‌شده‌است.

خشکی پوست در زمستان

علت خشکی پوست در زمستان

زمانی که روی پوست چربی به مقدار کافی وجود نداشته باشد، رطوبت از پوست خارج می‌شود. این موضوع باعث می‌شود، لایه‌ی بیرونی پوست خشک شود. در زمستان به دلیل رطوبت پایین هوا، رطوبت پوست بیش از پیش از بین می رود. دیگر دلایل پوست خشک در زمستان به شرح زیر است:

  • استفاده بیش از حد از صابون یا آب داغ
  • در معرض مواد شیمیایی بودن
  • برخی بیماری‌های خاص پوستی
  • بالا رفتن سن و سال

پیشنهاد مطالعه: در مقاله علل و درمان خشکی پوست، می‌توانید با علل و درمان های بیشتری آشنا شوید: اطلاعات بیشتر درباره درمان خشکی پوست

عوارض خشکی پوست در زمستان

پوست خشک به نوبه خود موضوع نگران کننده ای نمی‌باشد. ولی خشکی پوست مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد که برای فرد آزاردهنده می‌شود. مانند:

  • خارش پوست
  • پوست ضخیم و سخت
  • ترک خوردگی های دردناک بر روی پوست
  • اگزما که سبب ایجاد نواحی قرمز رنگ و پوسته پوسته می‌شود و خارش دارد.
  • عفونت باکتریایی
  • درماتیت پوستی که سبب ایجاد نواحی متورم و قرمز و پوسته پوسته می‌شود.

درمان خشکی پوست در زمستان

اولین قدم در درمان خشکی پوست تشخیص علت اصلی آن می‌باشد. آب و هوای زمستان شایع‌ترین علت خشکی پوست است. ولی در صورتی که خشکی پوست بیش از حد باشد نیاز است تا با متخصص پوست مشورت شود..

از مصرف آب داغ خودداری کنید

شاید فکر کنید که آب زدن به پوست و خیس کردن آن می‌تواند بهترین روش برای هیدراته کردن پوست باشد. ولی مصرف بیش از حد آب مخصوصاً آب داغ و صابون یکی از موارد مضر برای پوست است. شست شوی بیش از حد پوست می‌تواند باعث از بین رفتن چربی پوست شده و پوست را آسیب‌پذیر کند. سعی کنید زمان حمام کردن خود را به ده دقیقه یا کمتر محدود کنید و با آب گرم به جای آب داغ دوش بگیرید.

از صابون و مواد شوینده بیش از حد استفاده نکنید.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث از بین رفتن چربی پوست و خشک شدن آن می‌شود. از شوینده های مناسب و ملایم استفاده کنید.

از مرطوب کننده ها که نقش کلیدی در درمان خشکی پوست دارند استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده های پوست یکی از بهترین راه حل ها برای رفع خشکی پوست می‌باشد. مرطوب کننده مناسب پوست می‌تواند به درمان و پیشگیری از خشکی پوست کمک کند.

اگر نیاز به مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو دارید، بهترین دکترهای پوست و موی آنلاین در مدافون آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند:

منبع:مقاله دکتر بنفشه تمیزی فر؛ خشکی پوست در زمستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 4 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 4

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *