سوالات پزشکی کلیه و مجاری ادراری

سلام خانوم دکتر وقت بخیر. من حدود 2 روز است که سوزش ادرار شدید دارم. دائم باید دستشویی بروم و رنگ ادرارمم زرد است. خیلی کلافه ام کرده. ممنون می‌شوم راهنماییم کنید برای درمان چه باید بکنم؟!


دکتر زهرا نظامی، جراح و متخصص زنان و زایمان: سلام وقت بخیر. با توجه به علائم ذکر شده، تشخیص من بر این است که شما دچار عفونت اداری شده اید. از این رو برای درمان عفونت ادراری خود، قرص سیپروفلوکساسین ٥٠٠ را هر ١٢ساعت به مدت یک هفته بخورید. همچنین قرص فنازوپیریدین را  هر ٨ ساعت به مدت سه روز بخورید. فقط دقت داشته باشید که قرص فنازوپیریدین ادرار شما را نارنجی رنگ می‌کند. از این رو نگران نباشید.

سوال پزشکی درباره سوزش ادرار

تشخیص عفونت ادراری از روی آزمایش خون و ادرار

سلام آقای دکتر. خانمی هستم 39 ساله. چند روز است که سوزش ادراری دارم و ادرارم بوی بدی دارد و وقتی دستشویی دارم خیلی سریع باید خودم را به دستشویی برسانم. حدود 5 ماه پیش عفونت ادراری داشتم که آنتی بیوتیک مصرف کردم. الان هم سونوگرافی و آزمایش خون دادم که این نتیجه اش است:

Color Yellow WBC 10-15
Appereance Clear RBC 3-4
Specific Gravity 1023 Ep.Cells 4-5
PH Acid Bacteria Few
Protein Negative Mucus Negative
Glucose Negative Casts Negative
Blood Trace Crystals Negative
Bilirubin Negative Others Negative
Ketone Negative
Urobilinogen Negative
Nitrite Negative
colTestGroupName
Urine Culture & Sensitivity
Colony Count : More than 100,000 CFU/ml
Culture : ” E. coli “
Sensitive : Ciprofloxacin (CP) Nitrofurantoin (FM) Cefazolin (CZ) Co-trimoxazole (SXT) Cefixime (CFM), Cefepime (Fep)
Ceftazidime (CAZ),
Intermediate : Doxycycline (D),
Resistant : Amoxicillin (AMX),

عفونت ادراری

لطفا من را راهنمایی کنید

پاسخ دکتر رسول اسماعیلی، متخصص کلیه و مجاری ادراری

آزمایش ادرار شما نشان می‌دهد که عفونت ادرار دارید. با دارو رفع می‌شود. برایتان نسخه الکترونیک صادر می کنم. سونوگرافی نرمال است. اگر شیردهی دارید یا باردار هستید اطلاع دهید.

برای پیشگیری از ابتلای دوباره آب زیاد بخورید طوری که ادرار همیشه کمرنگ باشد.

اگر شما هم برای تشخیص عفونت ادراری نیاز به مشاوره با پزشک متخصص اورولوژی آنلاین دارید، پزشکان آنلاین در اپلیکیشن مدافون آماده پاسخگویی هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 4.1 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 5223

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «سوالات پزشکی کلیه و مجاری ادراری»

  1. با سلام و احترام ،من ۴۸ سال دارم. متخصص پوست و مو برام کپسول دوتاستراید جهت درمان ریزش مو تجویز کرده و حدود دو هفته هست شروع به مصرف کرده ام و من قبلاً مشکلات دفع ادرار و احتمالا بزرگی پروستات داشتم . امروز در مایع منی خون مشاهده کردم . می‌خوام بدون این مورد از عوارض قرص هست و خطری دارد یا خیر . لازم به ذکر هست متخصص پوست از متخصص کلیه و مجاری ادرار که من تحت نظر ایشان بودم اجازه تجویز کپسول را گرفت و متخصص کلیه اجازه مصرف آن را پس از آزمایش PSA داد. قبلاً نیز سابقه مصرف کپسول پورترال٫۴ را برای مدت حدود شش ماه داشتم مضافاً اینکه مشکلات پروستات را از سال حدود ۱۳۹۹ داشتم و سال ۱۴۰۰ نمونه برداری از پروستات داشتم که نتیجه خوب بود.

  2. با سلام من تکرر ادرار داشتم سونو شکم لگن دادم همه چی نرمال بود الان مشکل سوزش ادرار دارم البته ادرارم با تاخیر میاد ۳۷ ساله مرد هستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *