چه روش هایی برای درمان سرطان وجود دارد؟

اگر شما هم دور و اطراف خود بیمار سرطانی داشته باشید، می دانید که این بیماران با انواع روش های درمانی و اصطلاحات علمی درمانی مواجه هستند. انتخاب روش درمان سرطان به این عوامل بستگی دارد:

  • نوع سرطان
  • میزان پخش شدن سرطان در بدن یا اصطلاحا استیج (مرحله) آن
  • سن، سایر مشکلات سلامت و بیماری‌ها

گاهی اوقات، هدف از درمان، درمان بیماری سرطان است. اما گاهی ممکن است که هدف جلوگیری از گسترش بیشتر آن باشد. برخی از درمان ها ممکن است برای کاهش عوارض جانبی سایر درمان ها و ایجاد آرامش بیشتر انجام شود

انواع رایج درمان سرطان

درمان سرطان ممکن است شامل این موارد باشد:

  • جراحی: در جراحی پزشک بافت دارای سلول‌های سرطانی را برش داده و بر می دارد..
  • شیمی درمانی: داروهای خاصی که سلول‌های سرطانی را کوچک یا از بین می برند.
  • پرتودرمانی: استفاده از پرتوهای پرانرژی (شبیه اشعه ایکس) برای از بین بردن سلول‌های سرطانی.
  • هورمون درمانی: سلول‌های سرطانی را از دریافت هورمون‌های مورد نیاز برای رشد محروم می‌کند.
  • ایمونوتراپی: درمانی که با سیستم ایمنی بدن برای کمک به مبارزه با سلول‌های سرطانی یا کنترل عوارض جانبی سایر درمان های سرطان عمل می‌کند.
  • پیوند سلول‌های بنیادی (پیوند مغز استخوان): جایگزینی سلول‌های مغز استخوان از دست رفته به دلیل دوزهای بسیار بالای شیمی درمانی یا پرتودرمانی . این درمان، بیشتر برای درمان سرطان های خون و سرطان های غدد لنفاوی استفاده می‌شود.

در میان این روش ها، جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی از روش های رایج هستند.

اگر برای درمان سرطان نیاز به مشاوره به یک پزشک متخصص خون و سرطان آنلاین دارید، در مدافون می‌توانید از مجموعه ای از بهترین پزشکان مشاوره دریافت کنید

درمان شیمی درمانی با طب سنتی

در کتب طب ایرانی، به بیماری سرطان اشاره شده و گفته ‌شده‌است که بیماری بسیار خطرناکی است. متاسفانه در حال حاضر هیچ درمان موثر در طب سنتی و ایرانی برای درمان سرطان وجود ندارد. مواظب باشید که فریب افراد مدعی طب ایرانی را نخورید! بنابراین برای درمان سرطان، به درمان های طب سنتی و ایرانی به تنهایی اکتفا نکنید و از روش های درمانی طب رایج استفاده کنید.

استفاده از ژل رویال و عناب برای بهبود کیفیت زندگی و نه درمان سرطان

این ژل غذای زنبور ملکه است که در طب ایرانی و طب رایج به آن اشاره ‌شده‌است. ژل رویال خاصیت آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد و اگر با عناب که خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد مصرف شود بسیار مفید است. اثرات این ژل در بهبود کیفیت زندگی و تقویت کنندگی آن برای بیماران سرطانی، در تحقیقات گسترده ای تایید ‌شده‌است. این ژل به صورت بسته بندی شده در داروخانه ها و حتی به صورت وارداتی نیز وجود دارد. حتما از ژل استاندارد در این مورد استفاده کنید . باز هم تاکید می کنیم که در طب ایرانی و سنتی هنوز روشی که به تنهایی بتواند به درمان سرطان بپردازد وجود ندارد

آیا سرطان متاستاتیک قابل درمان است؟

در بیشتر موارد، سرطان متاستاتیک قابل درمان نیست. با این حال، درمان می‌تواند پیشرفت بیماری و بسیاری از علائم مرتبط را کاهش دهد. ممکن است بیمارانی که در بدنشان متاستاز وجود دارد چندین سال با برخی از انواع سرطان زندگی کنند. برخی از انواع سرطان متاستاتیک به‌طور بالقوه قابل درمان هستند، از جمله سرطان ملانوما و سرطان روده بزرگ.

آیا می‌توان 20 سال پس از تشخیص سرطان زنده ماند؟

طبق آمار وب سایتcancer.net در ایالات متحده آمریکا

  • حدود 67 درصد از بیماران سرطانی 5 سال یا بیشتر پس از تشخیص زنده مانده اند.
  • حدود 18 درصد از بیماران سرطانی 20 سال یا بیشتر پس از تشخیص زنده مانده اند.
  • 64 درصد از بیماران 65 سال یا بالاتر هستند.

چه غربالگری هایی برای تشخیص زودهنگام سرطان وجود دارد؟

  • ماموگرافی برای سرطان سینه
  • کولونوسکوپی برای سرطان کولورکتال
  • تست پاپ برای سرطان دهانه رحم

آیا ویتامین دی می‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد؟

شواهد زیادی وجود دارد که ویتامین دی، تاثیر مفیدی بر روی برخی سرطان ها از جمله سرطان کولون، پروستات و پستان دارد.

درمان های جدید سرطان

یک شرکت کوچک آمریکایی واکسنی ساخته است که با آشکار کردن سلول‌های سرطانی برای سیستم ایمنی بیمار، درمان سرطان را ممکن می‌کند.  

واکسن سرطان ساخته شد

شرکت آمریکایی مورفوجنسیس که در حوزه توسعه و تحقیقات ژن و سلول درمانی فعالیت می‌کند، واکسنی برای سرطان ساخته است که در زمان حاضر در مرحله آزمایشات بالینی قرار دارد.

این واکسن که ImmuneFx نام دارد سیستم ایمنی بدن را به گونه ای تربیت می‌کند تا سلولهای سرطانی را شناسایی کرده و از بین ببرد. 

سرعت بالای جهش و تغییر سلولهای سرطانی کار شناسایی و تعیین موقعیت آنها را برای سیستم ایمنی بدن دشوار می‌کند. ImmuneFx با استفاده از ژن و سلول درمانی، سلولهای سرطانی را وادار می‌کند تا یک آنتی ژن خاص باکتریایی را روی سطح خود نشان دهند، روندی که کار سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و شناسایی آنها را سادهتر می‌کند.

تحت چنین شرایطی سیستم ایمنی بدن بیمار می‌تواند به تنهایی و بدون نیاز به اشعه، شیمی درمانی و دیگر روشهای درمانی و فارغ از تمام عوارض جانبی ناشی از آنها، با سلولهای سرطانی مبارزه کند.

 اگر نیاز به مشاوره با دکتر آنلاین دارید، مدافون همراه شماست.

آیا مصرف امگا 3 در پیشگیری از سرطان نقش دارد؟

مطالعات محققان دانشگاه ایست آنگلیا در انگلیس نشان می‌دهد چربی‌های امگا ۳ در برابر سرطان اثر محافظتی ندارد.

 به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، عقیده رایج بر این است که امگا ۳ در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی اثر محافظتی دارد و حتی روند آنان را معکوس می‌کند. مطالعات جدید با بررسی بیش از هزار نفر به مدت چهار سال نشان می‌دهد مکمل‌های امگا ۳ در برابر بیماری‌های قلبی و عروق کرونر اثر محافظتی دارند، ولی چنین تاثیری در برابر سرطان وجود ندارد.

امگا 3 و سرطان

سرطان روده و آسپرین

 مطالعات جدید محققان یک مرکز تحقیقات سرطان در کالیفرنیا نشان می‌دهد مصرف روزانه آسپرین با دُز کم سلول‌های تومور روده را نابود کرده و از عود بیماری جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس، آسپرین با دُز کم خطری به دنبال ندارد و از بسیاری بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

آسپرین از سرطان روده جلوگیری می‌کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 3.2 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 89

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *