سلامت الکترونیک

سلامت الکترونیک (eHealth) اصطلاحی است که این روزها بسیار شنیده می‌شود. در سلامت الکترونیک که به آن تله مدیسن هم گفته می‌شود، بسیاری از خدمات پزشکی و پاراکلینیکی در بستر وب و از طریق اپلیکیشن های گوشی همراه انجام می‌شود. در واقع این روزها با گسترش فراوان تلفن های همراه و دسترسی جمعیت زیادی در جهان بسیاری از خدمات از جمله تاکسی های اینترنتی، سفارش و خرید اینترنتی، آموزش آنلاین و… شکل جدیدی به خود گرفته است.

4 طعم از سلامت الکترونیک

واقعیت این است که بسیاری از خدمات پزشکی و روانشناسی بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب پزشک و روانشناس قابل انجام است. در اپلیکیشن مدافون، شما می‌توانید خدمات پزشکی و روانشناسی آنلاین را در هر ساعتی از شبانه روز دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه | درباره مشاوره آنلاین پزشکی تحت پوشش بیمه بیشتر بدانید.

از مزایای سلامت الکترونیک به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • کاهش هزینه ها
  • ثبت و نگهداری پرونده سلامت به صورت الکترونیکی
  • دسترسی آسان تر به پزشک و روانشناس
  • حذف فاصله جغرافیایی در دسترسی به پزشک و روانشناس
  • حذف هزینه های رفت و آمد
  • صرفه جویی در زمان
  • دقت و کیفیت بالاتر در خدمات قابل ارائه در این بستر
  • رابطه نزدیکتر پزشک و بیمار
  • استفاده از خدمات تحت پوشش بیمه
  • کاهش هزینه ها
  • کارایی بالاتر
  • دریافت خدمات نوین و جدید در حوزه سلامت

این روزها با گسترش هرچه بیشتر نسخه های الکترونیکی، استفاده از خدمات سلامت الکترونیک افزایش بیشتر پیدا کرده است. مدافون به عنوان یکی از پیشرو ترین اپلیکیشن های حوزه سلامت، این امکان را فراهم کرده است که کاربران در هر کجای کشور و در هر زمانی از شبانه روز از بهترین پزشکان و روانشناسان کشور مشاوره بگیرند. در مدافون شما می‌توانید مشاوره تلفنی، چت (ارسال متن، صدا، تصویر و ویدئو) داشته باشید. امکان مشاوره پزشکی و روانشناسی فوری نیز برای شما محیا است.

از خدمات قابل توجه و نوین دیگر مدافون می‌توان به کمیسیون پزشکی آنلاین اشاره کرد که در بعضی پرونده های پزشکی پیچیده چندین متخصص در تخصص های مختلف درباره موضوعی مشورت کرده و برای وضعیت بیمار تصمیم گیری می‌کنند آشنایی با کمیسیون پزشکی مدافون

تاریخچه سلامت الکترونیک

طبق اعلام ویکی پدیا، در ایالات متحده، یک بررسی در سال ۲۰۰۶ نشان داد که جستجوی اطلاعات در مورد داروهای با نسخه یا بدون نسخه پنجمین موضوع جستجوی محبوب است و یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ نشان داد که ۴٪ از آمریکایی ها داروهای نسخه ای را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۹ که توسط بنیاد Health On the Net انجام شد، نشان داد که از هر ده اروپایی یک نفر از وب سایت ها دارو می خرند و یک سوم نیز گفته اند که از مشاوره آنلاین استفاده می‌کنند. در آلمان، تقریباً هفت میلیون نفر از داروخانه‌های پستی خرید می‌کنند و  فروش آنلاین تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد از کل فروش دارو را تشکیل می‌دهد.

در مدافون این امکان برای شما فراهم است که نسخه های کاغذی خود را به نسخه الکترونیکی تبدیل کنید تبدیل نسخه کاغذی به الکترونیکی

با گستردگی هر چه بیشتر اپلیکیشن های تلفن همراه در حوزه های مختلف پزشکی و روانشناسی از جمله مشاوره، تهیه دارو، مراجعه حضوری پزشک، خدمات آزمایشگاهی و… در سراسر دنیا، در کشور ما نیز این اپلیکیشن ها محبوبیت زیادی یافتند. هر چند که در کشور ما، استفاده از این اپلیکیشن ها، هنوز به سطح استاندارد جهانی نرسیده است اما شیوع ویروس کرونا و خطرات مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی، اهمیت استفاده از این اپلیکیشن ها را بیشتر کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

متوسط امتیاز: 3.8 / 5. تعداد امتیازدهندگان: 1662

هنوز کسی امتیازی ثبت نکرده است

این مقاله توسط تیم تحریریه مدافون تهیه شده است. مقالات این وب سایت پس از تهیه توسط پزشکان و روانشناسان بررسی و تایید می شود. با این حال به یاد داشته باشید که این مقالات صرفا جهت آگاهی و افزایش معلومات شما تهیه شده است.برای درمان حتما به توصیه و تجویز پزشک یا روانشناس خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *